מרגי: "אני הולך להילחם בתופעת הנשירה"

    ארי וידר No Comments on מרגי: "אני הולך להילחם בתופעת הנשירה"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת יעקב מרגי נבחר אמש (יום ב') לשמש כיו"ר אחת הוועדות החשובות בכנסת, ועדת החינוך.

    בשיחה לאתר 'קול חי' אומר ח"כ יעקב מרגי כי הוא לא חושש מהעובדה שנפתלי בנט מכהן כשר החינוך, זאת על אף משקעי העבר. "אני לא רואה סיבה שלא נשתף פעולה. מי שמכיר אותי יודע שאין לי מחסום לבני אדם. אם נשלב ידיים כל החברה בישראל תצא נשכרת".

    על השאלה מה הם הנושאים שבכוונתו לקדם בראש ובראשונה עונה מרגי ללא היסוס. "אחד הנושאים החשובים ביותר הוא למנוע את הנשירה. אני עסקתי בעבר בנושא, וזה תמיד הפריע לי. אני אעבוד בשיתוף פעולה עם השר כדי לצמצם את הנשירה גם במגזר הכללי וכמובן גם במגזר החרדי. כל נשמה שנציל הרי זה ברכה והצלחה. זה הדבר החשוב שאעשה, בלי לדבר גבוהה גבוהה".

    בנוסף אומר יו"ר ועדת החינוך "אין סיבה שילד בישראל ילמד בקרוואנים".

    על הזעם באשדוד לאור הפגיעה בלימודים לאחר נפילת טילים אומר מרגי "לא ייתכן שעיר כמו אשדוד, שהיא איתנה פיננסית תאפשר את המצב הזה. ערים אחרות הצליחו להתגבר על זה ואין סיבה שבאשדוד לא תיעלם תופעת הקרוואנים. צריך לכנס ישיבה יחד עם ראש העיר, לבצע איגום משאבים ולקבוע תאריך יעד להרמת מוסדות חינוך ראויים. אפשר להתגבר על זה".

    מה תעשה בוועדה?
    בשיחה לתוכנית מדברים אקטואליה הרחיב מרגי ואמר כי "מרכז הכובד של החרדים זה החינוך, זה חשוב, עולם הישיבות, תלמודי התורה מעונות והשכלה גבוהה. ועדת החינוך אחת הועדות הגדולות והמרכזיות בכנסת"

    יש מתח בין הסיעות בקואליציה?
    אנחנו בעידן אחר. האטרף של החקיקה נרגע, קואליציה מלוכדת בגלל הקוטן שלה, כשיש 61 חברי כנסת אין פריבלגיות למחלוקות, וישנה אווירה טובה בין ראשי המפלגות.



    0 תגובות